26 miliardów zł ma kosztować budowa tras kolejowych wysokich prędkości, które ogromnie skrócą czas podróży między Warszawą, Poznaniem, Łodzią, Katowicami i Wrocławiem. Jedna z nich ma biec przez Pabianice – wzdłuż dotychczasowych torów kolejowych. Prace potrwają 10 lat – do 2020 roku - poinformowały Polskie Koleje Państwowe.
Jazda superszybkim pociągiem z Łodzi do Warszawy ma trwać zaledwie 35 minut, do Poznania – 60 minut, do Wrocławia – 65 minut. Pod Łodzią będą układane dwie nitki torów - w tunelach. Jedna (przez dworzec Łódź Fabryczna) z tunelu „wyjdzie” za osiedlem Retkinia. Ta będzie prowadzona przez Pabianice, Zduńską Wolę i Sieradz (lub Poddębice).
Wiosną przyszłego roku ma być gotowe studium tego śmiałego projektu (457 km nowoczesnych tras kolejowych). I rozpoczną się prace projektowe. Budowa ma ruszyć pełną parą w 2013 roku.