Możesz śledzić wszystkie wydarzenia e-sportowe na https://player-space.com/, wiele turniejów i gier jest obserwowanych. W praktyce esport bardzo różni się od tego, jak wyglądają tradycyjne sporty, jak się do niego dostać i jak osiągnąć naprawdę poważne wyniki. Z drugiej strony, z finansowego punktu widzenia, stało się to po prostu sensacją, ponieważ pod względem liczby nagród pieniężnych w turniejach przewyższa ją obecnie tylko piłka nożna i poker.

Czym są e-sporty?

Cybersport to zawody w różnych grach komputerowych. Mecze mogą być drużynowe lub pojedyncze, w zależności od specyfiki dyscypliny. Zdarza się również, że w ramach tej samej gry mogą odbywać się różne zawody dla drużyn i dla pojedynczych graczy.

Jak to działa?

Esports zewnętrznie ma niezwykle prostą strukturę. Twórcy gier i różne firmy organizują turnieje, a gracze biorą w nich udział, aby zdobyć pulę nagród. Pieniądze z nagród w dyscyplinach można podzielić zarówno dla wszystkich uczestników, jak i dla niektórych z nich, którzy zajmują wysokie miejsca.

Rozwój

Nagrody turniejowe rosną z roku na rok w większości gier, a sam e-sport jest stopniowo uznawany za oficjalny sport w coraz większej liczbie krajów. W najbliższej przyszłości tendencja ta prawdopodobnie nie ulegnie zmniejszeniu, więc jej rozwój postępuje teraz w zawrotnym tempie.

Publiczność

Kluczową grupą odbiorców esportu są osoby w wieku od 15 do 25 lat, czyli osoby, które same mogą zostać e-sportowcami, a także konsumenci urządzeń do gier i innych produktów, które są reklamowane przez duże firmy podczas mistrzostw.

eSport na świecie

W tej chwili e-sport nie jest rozpoznawany we wszystkich krajach, ale jednocześnie przynajmniej większość bierze udział w życiu e-sportowym, organizując różne mistrzostwa. Ponadto wiele krajów wprowadziło osobny podatek od wygranych otrzymanych w zawodach e-sportowych.

eSport i streaming

Jednym z ważnych źródeł dochodów dla wielu graczy e-sportowych jest przesyłanie strumieniowe swoich regularnych gier do szerokiego grona odbiorców. Niektórzy e-sportowcy nawet porzucają swoją działalność zawodową i przechodzą do streamingu, jeśli zdobędą bardzo dużą publiczność. Organizatorzy turniejów zarabiają również na streamach, sprzedając wyłączne prawa do transmisji e-sportowych różnym studiom. Ci ostatni z kolei zarabiają na komentowaniu meczów poprzez reklamy.

Perspektywy dla e-sportu

Esport dla dzieci i dorosłych będzie się rozwijał w zawrotnym tempie. Pomimo tego, że rynek gier mobilnych objął ostatnio dużą część odbiorców, nagrody pieniężne w rozgrywkach e-sportowych wciąż rosną i nie wiadomo, kiedy ten wzrost się zatrzyma. Podczas gdy coraz więcej osób dołącza do profesjonalnych gier, interesuje się meczami i różnymi urządzeniami do gier, tak wiele firm wciąż jest zainteresowanych organizacją mistrzostw.