"Rozwój zainteresowań uczniów gimnazjum drogą do kariery" – innowacyjny projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Ideą projektu jest opracowanie produktu w postaci innowacyjnego programu zajęć edukacyjnych z obudową multimedialną, który to przeznaczony będzie dla uczniów gimnazjum i po etapie testowania i upowszechnienia, zostanie wdrożony do praktyki edukacyjnej gimnazjum. Będzie to propozycja nowatorskiego rozwiązania programowego, a na etapie testowania programu – innowacją o charakterze metodycznym i organizacyjnym, wdrażaną w 40 gimnazjach województwa łódzkiego. Program będzie rozwijał zainteresowania uczniów w zakresie nauk matematycznych, przyrodniczych oraz przedsiębiorczości poprzez wdrażanie do praktyki metody projektów jako głównej strategii zwiększającej szanse edukacyjne uczniów. Program w znaczący sposób wpłynie również na zainteresowanie uczniów kontynuacją kształcenia na kierunkach o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy. Obudowa multimedialna programu będzie podwyższać jakość prowadzonych zajęć. Na etapie testowania produktu nauczyciele przedmiotów matematycznych, przyrodniczych i przedsiębiorczości będą wspierali uczniów gimnazjum, którzy wykonują projekty z ww. dziedzin. W zależności od możliwości i zainteresowań uczniów oraz charakteru przedmiotu, projekty będą miały charakter badawczy, techniczny lub organizacyjny. Polegać będą na opracowaniu i upowszechnianiu projektów wspierających rozwój zainteresowań i umiejętność radzenia sobie w sytuacjach niestandardowych w obrębie nauk matematycznych, związanych z rozpoznawaniem i definiowaniem problemów badawczych, stosowaniem metod badawczych w obrębie nauk przyrodniczych oraz wdrażaniem rozwiązań wspierających kształtowanie postaw przedsiębiorczych.
W zakresie rozwijania umiejętności posługiwania się ICT (technologia informacyjno-telekomunikacyjna) w procesie uczenia się uczniowie i uczennice gimnazjów będą mieli możliwość komunikowania się za pośrednictwem mediów elektronicznych wykorzystywanych do osiągania celów wykonywanych projektów. Na platformie IT utworzone będzie forum najlepszych rozwiązań prac projektowych. Ponadto zostanie wypracowany system oceny uczniów i uczennic uczestniczących w zajęciach prowadzonych metodą projektów, z uwzględnieniem ich samooceny i oceny koleżeńskiej.
Kolejną grupą użytkowników, którzy będą uczestniczyć w testowaniu i ocenie projektu, będzie 160 nauczycieli przedmiotów matematycznych, przyrodniczych oraz przedsiębiorczości (nauczyciele WOS-u), którzy w wyniku aktywnego uczestnictwa w 32-godzinnych warsztatach uzyskają certyfikaty Animatorów Metody Projektów.

Nauczyciele ci będą z 10-osobowymi grupami uczniów i uczennic w trakcie 50 godzin wdrażali innowacyjny program zajęć edukacyjnych i pakiet edukacyjny poprzez prowadzenie projektów uczniowskich tematycznie nakierowanych na w/w przedmioty. Etap upowszechniania produktu będzie odbywał się w województwie łódzkim i mazowieckim poprzez platformę IT, prowadzenie konsultacji grupowych przez animatorów metody projektów – nauczycieli uczestniczących w etapie testowania oraz 9 wojewódzkich i 1 ogólnopolską konferencję.

Wynajem sal w pabianickich szkołach będzie opłacany 60 zł za godzinę wynajęcia sal komputerowych. W każdej szkole odbędzie się 16 godzin zajęć, co daje każdej placówce zysk 960 złotych.
Koszt wynajmu sali na zajęcia pozalekcyjne przyniesie zysk 8.000 złotych (200 godzin x 40 złotych).
Dodatkowo dla każdego gimnazjum uczestniczącego w projekcie zapewniony jest następujący sprzęt:
kamera do nagrywania działań podejmowanych w projekcie, drukarka, aparat fotograficzny, komputery z oprogramowaniem i rzutniki multimedialne dla każdego gimnazjum.