Akcja „Stawiam na mleko!" to kampania współfinansowana ze środków Funduszu Promocji Mleczarstwa, przy wsparciu Unii Europejskiej oraz Rzeczpospolitej Polskiej. Akcja promująca mleko i produkty mleczne realizowana jest na zlecenie Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich przy współpracy z Agencją Rynku Rolnego. Kampania ma na celu przeprowadzenie kompleksowych działań informacyjnych, edukacyjnych oraz promocyjnych, skierowanych do dzieci w wieku 7-13 lat, ich rodziców oraz opiekunów.
Akcji towarzyszy szereg wydarzeń odbywających się w miastach całej Polski w ramach tzw. Ekspedycji Mlecznej. Każdy, kto przyjdzie na spotkanie z Ekspedycją Mleczną, może skorzystać z porad dietetyków i lekarzy, którzy podpowiedzą, jak najlepiej zadbać o prawidłowy rozwój dziecka.
W miastach, do których przyjeżdża Ekspedycja Mleczna, organizowane są rozmaite działania promocyjne - zarówno w sklepach, jak i na ulicach. Głównym wydarzeniem jest wielka Mlekozabawa - plenerowa impreza, podczas której nie zabraknie gier i konkursów dla całej rodziny.
Podczas wizyt w szkołach członkowie Ekspedycji przeprowadzają krótkie prezentacje w klasach oraz organizują Imprezy Mleczne łączące elementy rozrywki, gier sprawnościowych i konkursów z edukacją i kształtowaniem właściwych postaw żywieniowych u najmłodszych.
Ekspedycja Mleczna porusza się po całej Polsce, odwiedzając kolejne miasta i szkoły, według ustalonego harmonogramu wizyt.
W tym roku trasa ekspedycji przebiega również przez Pabianice. Dotrze do nas 23 kwietnia. Główna impreza 26 kwietnia (niedziela) w godz. 12.00-16.00 na Starym Rynku.