To solarisy wyposażone w silniki Euro 5. Są ekologiczne, bo mają wbudowany system oczyszczania spalin. Przypłynęły do nas ze Szwecji. Za ich transport odpowiadała firma Scania, od której kupiliśmy pojazdy. Jeden z nich służył do obsługi pasażerów na tamtejszym lotnisku, drugi był wykorzystywany w komunikacji miejskiej.

- Oba mają niskie przebiegi – mówi Jarosław Habura, prezes MZK. - Myślę, że będziemy z nich zadowoleni.

Autobusy mają 12 lat. Co ważne, to dwa pierwsze pojazdy MZK, w których jest klimatyzacja dla pasażerów. W solarisach, które wożą nas obecnie, klimatyzowana jest tylko kabina kierowcy.

Za pojazdy zapłaciliśmy po 139.500 zł. Za 8.000 zł MZK przemalowało je na niebiesko-żółto, tak jak pozostałe autobusy.

- Co ważne, dzięki temu, że spełniają normę Euro 5, będziemy płacić niższe stawki za ochronę środowiska. Nasze pozostałe mają normy Euro 2 i 3 – dodaje prezes.

Autobusy są 3-drzwiowe. Przednie i tylne są pojedyncze, środkowe mają podwójne drzwi. Dwa wejścia są niskie, w środkowych drzwiach jest zamontowana platforma dla niepełnosprawnych.

Do Pabianic pojazdy trafiły na początku maja. Na trasę mają wyjechać w przyszłym tygodniu.