Dzisiaj zostały otwarte oferty w przetargu na wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj projektu „Łódzki Tramwaj Metropolitalny: etap Pabianice – Ksawerów”.

- Zgłosiły się cztery firmy: konsorcjum, którego liderem jest Balzola Polska sp. z o.o. na kwotę 198.770.348,70 zł, ZUE SA na kwotę 289.830.368,20 zł, Budimex SA na kwotę 382.974.063,22 zł, konsorcjum, którego liderem jest PROGREG Infracity sp z.o.o na kwotę 173.772.114,17 zł – wylicza Aneta Klimek, rzecznik Urzędu Miejskiego. - Wszystkie oferty przekraczają zaplanowaną kwotę, która wynosiła 145.429.050 zł (brutto).

To co teraz?

Oferty będą analizowane, w najbliższym czasie wspólnie z naszym partnerem z Ksawerowa podejmiemy decyzję, co dalej – mówi prezydent Grzegorz Mackiewicz.

„Projekt tramwajowy” to największa planowana dotychczas inwestycja w Pabianicach. Piszemy o tym TUTAJ. Obejmuje zaprojektowanie i wykonanie kompleksowej przebudowy linii tramwajowej na odcinku od Małego Skrętu (granica Łodzi i Ksawerowa) do pętli przy ulicy Wiejskiej w Pabianicach, bez pętli Duży Skręt. Prowadzona jest w partnerstwie z gminą Ksawerów. Inwestycja przewiduje m.in. przebudowę układu torowego wraz z niezbędną infrastrukturą.

Nowością w Pabianicach będzie wspólny pas autobusowo-tramwajowy w ul. Zamkowej, Stary Rynek i części ul. Warszawskiej. Przedsięwzięcie obejmuje też przebudowę układu drogowo-torowego i skrzyżowań, w tym przede wszystkim kompleksową przebudowę ulic Zamkowej, Stary Rynek i Warszawskiej na odcinku od Łaskiej do Sikorskiego.

Na odcinku 1,5 km od Zielonej do Starego Rynku planowana jest wydzielona droga dla rowerów.