Niedziałający już katalizator Alfa Romeo — AutoCatalystMarket przyjmuje części używane różnych producentów.

Koszt zużytego elementu układu wydechowego ustala się po ekspresowym teście, który pokaże ile metali szlachetnych znajduje się w konwerterze.

Przyczyny awarii

Neutralizator może się zepsuć z dwóch powodów: zatkania lub odkształcenia. Dlaczego to się dzieje:

  • Stosowanie paliwa niskiej jakości. Gdy mieszanki paliwowo-powietrzne nie mogą całkowicie wypalić się w specjalnej komorze, wypalą się, wpadając do kolektora i katalizatora. Jeśli samochód jest stale tankowany paliwem niskiego sortu, niektóre elementy układu wydechowego zaczną się topić, pozostała mieszanka utknie w ogniwach konwertera, uniemożliwiając normalny przepływ powietrza.
  • Nieoryginalny konwerter. Kupując neutralizator taniej, należy zwrócić uwagę na jego cechy, ponieważ często taki produkt nie spełnia niezbędnych wymagań, nie będzie służył długo, a także może spowodować awarię silnika samochodu. W złych modelach komórki mają małą średnicę, co przyczynia się do ich przyspieszonego zatykania. Problem ten może dotyczyć samochodów, które były produkowane dla USA, gdzie stawiane są podwyższone wymagania z zakresu jakości paliwa.
  • Niesprawności silnika. Zatkany konwerter może wskazywać na problem z silnikiem. Ale można to stwierdzić dopiero po przeprowadzeniu pełnej diagnostyki w serwisie samochodowym.
  • Jeśli samochód regularnie jeździ po złych lub wiejskich drogach, trafiając w jamy i wyboje, istnieje szansa, że ​​katalizator zostanie uszkodzony. Uderzenia w korpus neutralizatora prowadzą do zniszczenia komórek, odkształcają się i rozpadają. Dzieje się tak często, gdy samochód nagle wjeżdża na krawężniki lub progi zwalniające.

Zepsuty konwerter może uszkodzić silnik. Zaleca się przeprowadzenie diagnostyki układu wydechowego, aby nie przegapić momentu, w którym konieczna jest wymiana katalizatora na nowy.

Co się odbędzie, jeśli usunąć neutralizator?

Jeśli konwerter zostanie po prostu usunięty bez wymiany na nowy i bez dokonania diagnostyki, najprawdopodobniej wzrośnie zużycie paliwa i oleju. Jeśli stary konwerter nie był wyjmowany przez długi czas i działał w stanie nieroboczym, możliwe jest, że do cylindrów dostały się wióry ceramiczne, które powstają po rozpadzie komórek.

Po wyjęciu węzła kierowca odczuje wzrost przyczepności, ale jeśli w cylindrach pojawiają się okruchy, zatarcie cylindrów będzie się stawać coraz większe, wzrośnie zużycie paliwa i oleju.

Z tej przyczyny po demontażu konwertera zaleca się przeprowadzenie obowiązkowej diagnostyki w celu oceny stanu silnika. Płukanie silnika i wymiana oleju będą jak najbardziej odpowiedni w takiej sytuacji.