Mowa oczywiście o CSR, a więc społecznej odpowiedzialności biznesu, która chociaż różni się skalą od tego, czym zajmują się takie koncerny jak Coca Cola czy Microsoft, jest równie ważna także na poziomie regionalnych inicjatyw. Jak wykorzystać ją mądrze i czy Twoja firma powinna się w nią angażować? O tym wszystkim w najnowszym materiale!

Czym tak naprawdę jest CSR

Corporate social responsibility, a więc społeczna odpowiedzialność biznesu to podejście do prowadzenia firmy, które uwzględnia również interesy innych, najczęściej właśnie lokalnych społeczności, a także środowiska i relacje z innymi firmami czy instytucjami. To koncepcja, którą na etapie tworzenia strategii przedsiębiorstwa powinno uwzględniać się w każdym biznesie. Czasem robi się to zupełnie nieświadomie, angażując część środków pieniężnych na przykład na dofinansowania wycieczek dla dzieci z biedniejszych rodzin, czasem pomoc ta może przybrać zupełnie inny wymiar. Bezwzględnie jednak każda firma, niezależnie do swojej wielkości, powinna wdrożyć CSR do swojej działalności. A o tym dlaczego warto, opowiemy w dalszej części artykułu.

Najlepsze pomysły na CSR dla małych i średnich przedsiębiorstw

Wspomniane już dofinansowania do szkolnych wycieczek to tylko kropla w morzu lokalnych potrzeb. Niemniej jednak są one równie ważne, co nowy sprzęt komputerowy w szkołach, wyposażenie sali gimnastycznej, dofinansowanie paczek żywnościowych na święta dla ubogich rodzin, zasponsorowanie nagród w konkursie wiedzy o ekologii czy pomoc w remoncie ośrodka pomocy społecznej. Równie dobrą opinią cieszy się wspieranie różnych inicjatyw na rzecz zwierząt, takich, w jakie angażuje się np. sklep zoologiczny https://www.naszezoo.pl/, który wspiera akcję dlaschroniska.pl. Jeśli chcesz wraz ze swoją firmą pomóc ludziom w regionie, koniecznie zapoznaj się z ich najpilniejszymi potrzebami. Może się bowiem okazać, że problem nie stanowi żadnej bariery dla Twojej firmy! Czasem jednak potrzeby są duże, jednak i w takich sytuacjach jest wyjście – nie jesteś przecież jedynym przedsiębiorstwem w regionie!

Korzyści z wdrożenia CSR do swojej firmy

Prócz naturalnych odruchów ludzkiej wdzięczności, zyskasz znacznie więcej. Od czasu wdrożenia do swojej firmy działań z zakresu CSR z całą pewnością zaczniesz być postrzegany jako marka, która dba o region, która troszczy się o mieszkańców i zrobi wszystko, by żyło się im lepiej. Opinia ta, nawet jeśli nie przełoży się bezpośrednio na duży wzrost dochodów do Twojego przedsiębiorstwa, będzie się za Tobą „ciągnęła” i wpłynie na długofalową ocenę Twoich działań ze strony PR.