Oto fragment programu "Prosto z Polski", w którym poruszono problem naszego tramwaju:
Kto nie chce tramwaju?
opublikowano: 2009-08-20 17:51:18
autor: redakcyjny zespół
autor: redakcyjny zespół
Oto fragment programu "Prosto z Polski", w którym poruszono problem naszego tramwaju:
To jest najnowsze wydanie Życia Pabianic
data wydania 2024-04-23
Kup gazetęŻycie Pabianic nr 17
w numerze:
Uwaga! Następne wydanie Życia Pabianic ukaże się 7 maja.
Kup gazetęArchiwum wydań
Komentarze do artykułu: Kto nie chce tramwaju?
Nasi internauci napisali 81 komentarzy
komentarz dodano: 2009-08-25 12:51:19
Tutaj jest bardzo pouczający film, o tym, jak w latach 20-tych i 30-tych
lobby samochodowe (koncern Generals Motors) zniszczyło publiczny transport szynowy w Ameryce i spowodowało to, iż dzisiaj cała Ameryka stoi w korkach.
Zaczyna się zabawnie, ale dalej zabawnie już nie jest...
Polecam!
Długi, ale warto zobaczyć, jakie mechanizmy powodują likwidację tramwajów.
Likwidacja tramwajów już się na świecie zdarzyła, i przyniosła złe skutki.
komentarz dodano: 2009-08-25 00:02:38
Przecież z dnia na dzień się nic nie zrobi! Zawsze trzeba się troche przemęczyć, jednak "męczenie" się ma sens gdy w perspektywie jest odczuwalna poprawa, ale o to trzeba powalczyć. Trzeba złożyć wniosek do UE o dofinansowanie i przede wszystkim trzeba chcieć, a nie marudzic, że teraz tramwaj jest żółto-czerwony i nie podoba mi się jego malowanie w zwiazku z czym najlepiej go zlikwidować ;]
komentarz dodano: 2009-08-24 23:10:43
komentarz dodano: 2009-08-24 22:47:45
Elbląg (120tys. mieszkańców):
Planowany rozwój sieci tramwajowej do roku 2020
http://www.tramwaje.elblag.webd.pl/images/inwestycje/2010+zprtp+sukzp.png
Linia na ul. 12 Lutego i Roweckiego już w budowie.
komentarz dodano: 2009-08-24 22:33:50
Te tory wbudowano w 1989 roku, żeby później nie rozgrzebywać skrzyżowania.
Zaszły przemiany w Polsce, i zaczęły się lata totalnego bałaganu w polityce transportowej, który doprowadził do częściowego rozkładu m.in.transportu, miejskiego pozbawionego odpowiednich środków.
Niektóre miasta jakoś to uporządkowały, u nas rozkład trwa do dziś.
Linia na Bugaj ma bardzo duży sens, jednak obecnie trzeba się wziąć za instniejącą.
komentarz dodano: 2009-08-24 18:56:13
komentarz dodano: 2009-08-24 18:39:31
komentarz dodano: 2009-08-24 18:13:21
commons.wikimedia.org/wiki/File:Tram_Train_T4.jpg
www.tppf.pl/index.php?news=10
komentarz dodano: 2009-08-24 18:02:46
komentarz dodano: 2009-08-24 18:00:42
komentarz dodano: 2009-08-24 17:57:48
komentarz dodano: 2009-08-24 17:56:47
Oto tramwaj Paryski, i tramwaj kursujący nie daleko mojego bloku (mieszkam 20 km od Paryża).
Pozdrawiam.
pagesperso-orange.fr/.../tram%20Paris%202.JPG
upload.wikimedia.org/.../b/b0/Tram_Train_T4.jpg
komentarz dodano: 2009-08-24 16:39:29
Ale trzeba chcieć... a nie tylko "likwidować"
komentarz dodano: 2009-08-24 15:23:36
komentarz dodano: 2009-08-24 15:15:29
ale jak ma być to wymieńcie to torowisko"
Bardzo sobie cenię, że nie widzisz jedynego wyjścia w destrukcji, tylko proponujesz rozwiązania konstruktywne.
Teraz trzebaby zastosować jakieś rozwiązanie tymczasowe, które minimalizowałoby drgania, hmm, może zrobić jakiś wąski wykop między torowiskiem a budynkami i umieścić tam materiały izolujące od drgań.
Zresztą, najlepiej zastosować rozwiązanie nie tymczasowe, bowiem 3lata temu wymienono tory na łukach z Zamkowej w Łaską i możnaby wymienić kolejny mały fragment, zwłaszcza na odcinku Łaskiej, gdzie torowisko jest bardzo blisko budynków.
Na to miasto byłoby stać, na to dostaliby częściowy zwrot pieniędzy z UE.
Niestety, wobec braku chęci władz, trzeba doczekać z obecnym tramwajem, wejdzie, mam nadzieję, ustawa metropolitalna i będzie łatwiej sfinansować całe to przedsięwzięcie (ŁTR).
komentarz dodano: 2009-08-24 15:13:59
komentarz dodano: 2009-08-24 14:59:41
komentarz dodano: 2009-08-24 13:22:14
Szkoda, że prezydent Dychto okazał sie nie tylko prostakiem, ale również bardzo krótkowzrocznym osobnikiem, który patrzy jedynie na rok w przód.
ehhh... i niestety ja również na niego głosowałem... ehhh :(
komentarz dodano: 2009-08-24 12:41:39
komentarz dodano: 2009-08-24 12:20:32
Misją miasta jest wypełnianie zadań publicznych. Komunikacja miejska to jeden z elementów dla których ludzie gromadza sie we współnoty zwane jednostkami samorządów terytorialnych i na które płaca podatki lokalne. Nalezymy do aglomeracji łodzkiej czy sie to komus podoba czy nie. czas skończyc z prywata i sztucznym utrzymywaniu na stolkach niektorych jednostek budzetowych osob które w dupie maja dobro mieszkanców pabianic.
Władze miasta na rzęsach powinny stawac by w pabianicach zyło sie nam miło i wygodnie. Linia tramwajowa jest w interesie Naszych mieszkanców i chocby obszczekiwało ją tu stado klakierów pana X czy Y to niech wygra interes mieszkanców a nie politykierów.
komentarz dodano: 2009-08-24 12:14:35
Pamiętajmy jak ciężko się tworzy coś na nowo. Znacznie łatwiej jest coś obciąć, anulować bądź zmniejszyć a znacznie trudniej wskrzesić.
komentarz dodano: 2009-08-24 11:57:32
"Bo Łódź nie może wydawać pieniędzy na inwestycje poza Łodzią" a Pabianice mogą ?"
Też nie mogą. A czy ja napisałem, że Pabianice mają budować linie tramwajowe w Łodzi? Muszą ją zmodernizować na swoim terenie.
A zaraz pewnie napiszesz, że dlaczego w takim razie płacą MPK Łódź za funkcjonowanie linii - to tłumaczę, że płacą za usługi realizowane na terenie miasta Pabianice.
A autobus i tak będzie, tylko Dychto chce przy okazji wprowadzenia autobusu oszczędzić na jednej z najważniejszych potrzeb mieszkańców.
komentarz dodano: 2009-08-24 11:35:58
A wystarczy, że na rynku paliw będzie zawirowanie/kryzys i tak jak w latach siedemdziesiątych w tymże Paryżu miały prawo samochody poruszać się w dni parzyste z rejestracja parzystą, w dni nieparzyste......
I wtedy Magdalena dziś na nie dla tramwaju, będzie z utęsknieniem wypatrywać tramwaju na przystanku....:)
komentarz dodano: 2009-08-24 08:56:35
komentarz dodano: 2009-08-24 08:45:17
Właśnie nie dawno (jakieś 2 tygodnie temu) wróciłem z urlopu z Pabianic (jestem tam urodzony, a mieszkam we Francji 26 lat), ponieważ mieszka tam cała moja rodzina (staram się jeździć raz na rok) i jaka dla mnie miła niespodzianka, jak zobaczyłęm ponownie kursujący tramwaj, zamiast autobusów.
Tylko niesety jakie rozczarowanie jak się dowiedziałęm że tylko na 2 miesiące i że może być zlikwidowany już na zawsze... Poprostu nie wyobrażam sobie Pabianic bez tramwaju (jaki by nie był, czy telepiący się po nie równych szynach, czy nowoczesny) pzecież jest to ekologiczny środek transportu, tak ??
Tramwaj MUSI ZOSTAĆ i koniec rozmowy. 3 RAZY TAK !!
Pozdrawiam Was serdecznie !
Piotr
komentarz dodano: 2009-08-24 07:26:45
komentarz dodano: 2009-08-23 23:26:24
"Jaki zysk że sprzedaży biletów co ty piszesz chłopcze."
Dobrze wiem co piszę.
Napisałem "jeśli miasto płaciłoby 2 mln zł" czyli rozważałem alternatywną wersję umowy z MPK.
Oczywiście, to ile pieniędzy wpłynęłoby do miasta, zależy przede wszystkim od jego polityki biletowej.
Rozważania dotyczące biletów są tutaj:
http://mzkpabianice.republika.pl/tramwaje/akcja_tdp/bilety.html
"To Łódź zbiera wszystko za bilety i jeszcze im mało."
Taką umowę podpisały Pabianice, prezydent Dychto.
Jest to, co ciekawe umowa niekorzystna i dla miasta jako budżetu, i dla MPK Łodź, a co gorsza dla pasażerów, czyli najbardziej zainteresowanych.
"Jak to jest tak opłacalne to czemu Łódź nie zrobi nam torowiska puści nowy tramwaj i nie będzie cieszyć się z zysków z biletów."
Bo Łódź nie może wydawać pieniędzy na inwestycje poza Łodzią.
Swoją część już zrobili, czekają na nas.
Przecież chcieli budować razem z nami, ale Pabianice praktycznie żądały, aby Łódź za większość zapłaciła, a przecież z jakiej racji.
Toni czy fundujesz sąsiadowi np. remont łazienki, czy za swoje pieniędze robisz go tylko u siebie?
"Szk - mam takie pytanie ile Pabianice płacą za utrzymanie torowiska i gdzie te pieniądze idą ??"
To ile płacą Pabianice jest uzależnione od tego co jest wykonywane.
Jeżeli wymieniamy rozjazd, to płacimy za rozjazd i robociznę, jeżeli wymianiamy słup, to płacimy za słup i robociznę. Jeśli pęknie szyna, to płacimy za naprawę itp.
W umowie dotyczącej utrzymania bieżącego linii były zawarte punkty o regularnych pzeglądach stanu toru i sieci, płacimy za tyle, ile przeglądów było zrealizowanych. W umowie są określone stawki za poszczególne czynności.
Pieniądze idą do Zakładu Torów i Sieci w Łodzi, który te prace wykonuje.
komentarz dodano: 2009-08-23 23:04:40
"GDAŃSK, GDYNIA, SOPOT tam nie ma tramwaju i autobusu są na czas."
W Gdańsku są tramwaje, w dodatku powstają nowe linie.
Zauważ "drobny" szczegół, że kręgosłup komunikacji na trasie
GDAŃSK-GDYNIA-SOPOT stanowią pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej kursujące co 7,5 minuty (w szczycie).
Autobusy są tam na czas? Cóż, rozmawiałem ostatnio z kimś z Sopotu,
i twierdził coś innego.
Ale nawet zakładając, że są całkiem punktualne to wynika to z tego, że spora część osób korzysta właśnie z SKM zostawiając samochód na inne okazje.
"Przepraszam Szk a kto za to zapłaci ? Ja i każdy mieszkaniec Pabianic i nie pisz mi tu takich bzdur."
Oczywiście, że MY. Przepraszam, ale NIE PISZĘ BZDUR,
gdyż wystarczy JEDNA DECYZJA PREZYCENTA.
Zgierz dopłaca do 4 linii do Łodzi, dwóch tramajowych i dwóch autobusowych.
Na MZK płacimy 3,5 MLN rocznie + spłata zobowiązań wynikająca z emisji obligacji na 10 MLN zł do 2023 roku.
Pieniędze w MZK są marnotrawione na skutek np. wprowadzania chorych rozkładów jazdy.
"A może Dychto nie che żeby łódź robił na każdym kroku nas w konia ?"
Ty za to piszesz bzdury, że Łódź robi nas w konia z biletami.
Nie chcesz zrozumieć, że wszędzie się dopłaca, tylko w Pabianicach nie,
i że jest to obowiązek władz miasta... Twoja odporność na fakty jest zastanawiająca. Powtarzam, Zgierz dopłaca do 4 linii.
Tutaj to Dychto robi w konia pabianiczan.
komentarz dodano: 2009-08-23 22:59:38
komentarz dodano: 2009-08-23 22:52:56
Poza tym napiszę to bo nikt chyba nie czytał, że autobusy nie będą się mogły zatrzymywać na niektórych przystankach np. przy Ikeii oraz przy centralu więc... drodzy pasażerowie autobusów... będziecie sobie mogli patrzeć przez szybkę ;P
komentarz dodano: 2009-08-23 22:52:40
komentarz dodano: 2009-08-23 22:46:46
NIE ROZUMIEM TAKIEGO PODEJŚCIA! CO MA JEDNO DO DRUGIEGO?
Przecież busiki sobie są, tramwaj jest, autobus jest i dzięki temu jest jakiś wybór. Jeśli konkurencja jest mniejsza - większe są ceny.
A żeby było śmieszniej koszt likwidacji tramwaju wystaczyłby na jego funkcjonowanie szacunkowo przez kilka lat.
"przecież starsi ludzie nie mogę wejść do tego pojazdu po co nam to niech za"
NIEPRAWDA! Nawet w TVN było widać jak starsza pani ledwo wgramoliła się do busa. Poza tym zapytaj starszych ludzi w Łodzi, jak się wsiada do nowych tramwajów.
"te pieniądze zrobią coś dla miasta a nie dla mpk dawać."
NIEPRAWDA! Miasto daje już 3,5 MLN złotych rocznie dla MZK i jest to w dużej mierze MARNOWANE.
Poza tym miasto musi spłacać zobowiązanie 10 MLN złotych do 2023 za MZK, gdyż inaczej nie byłoby już autobusów miejskich.
Gdyby nie MILIONOWE dotacje miasta do MZK to autobusów miejskich dawno by nie było! Czy autobusy w związku z tym też trzeba zlikwidować?
Poza tym, jeśli miasto płaciłoby 2 mln zł rocznie MPK Łódź
to samo pobierałoby WSZYSTKIE pieniądze ze sprzedaży biletów.
Gdyby wprowadzić rozsądne ceny (np 2zł i 1zł oraz bilety miesięczne w tym ulgowe) to te 2 mln zł mogłyby spokojnie WRÓCIĆ do kasy miasta.
Zapraszam tutaj, jest tu m.in. "symulacja" wpływów z biletów:
http://mzkpabianice.republika.pl/tramwaje/akcja_tdp/bilety.html
A autobus kosztuje dużo więcej niż się wydaje:
- Autobusy wpływają na uszkodzenia ulic aż w 90%, czyli należałoby doliczyć 90% kosztu utrzymania dróg na trasie autobusu (to są kwoty rzędu milionów zł).
- Autobusy emitują zanieczyszczenia, które powoduje z kolei różne dolegliwości (w tym nowotwory), a to trzeba leczyć, co też dużo kosztuje.
- Tramwaj jest najbezpieczniejszym środkiem komunikacji miejskiej
(źródło: Technika Tr. Szynowego 8/2009)
- Czas stracony na jazdę w korkach również kosztuje.
komentarz dodano: 2009-08-23 22:43:34
komentarz dodano: 2009-08-23 22:39:47
Nie można mówić, że tramwaj jest zły, bo prezydent NIE PODPISAŁ ODPOWIEDNIEJ UMOWY.
Przepraszam Szk a kto za to zapłaci ? Ja i każdy mieszkaniec Pabianic i nie pisz mi tu takich bzdur.
komentarz dodano: 2009-08-23 22:30:06
Tym, co piszą (m.in. Adek), że tramwaj do likwidacji, bo jedzie wolniej:
- gdybyście nie remontowali drogi przez 30-40 lat, to też byś po niej szybko nie pojeździli.
- podróż tramwajem z centrum Pabianic do centrum Łodzi trwa około 50 minut.
Autobusem - różnie raz 30 minut, raz 50. Autobus PKS nie zatrzymuje się na przystankach - autobus MZK będzie stawał na każdym, co znacznie wydłuży czas jazdy.
- wystarczyło zamknąć 400m jednego pasa ruchu na Pabianickiej i podróż trwała nawet 1,5 godziny. Tramwajem 50 minut.
- ŁTR jechałby 35 minut, ciszej, spokojniej, czyściej, wygodniej.
- Natężenie ruchu samochodowego zwiększa się i to będzie postępowało.
Dodatkowo - otwieramy IKEĘ, czyli mamy wiele dodatkowych samochodów.
Adek, młodzieńcze, naucz się liczyć i czytać. Żeby dojechać do centrum Łodzi
trzeba skasować bilet godzinny za 3,60zł, a nie dwa półgodzinne za 2,40.
Plus bilet Pabianicki za 2,40. Razem 6,00zł a nie 7,20zł.
Owszem OBECNIE to sporo drożej niż autobus, ale wystarczy JEDNA DECYZJA Pana Prezydenta i jeździmy tramwajem za 3,60 zł do cetrum Łodzi NA JEDNYM BILECIE.
Nie można mówić, że tramwaj jest zły, bo prezydent NIE PODPISAŁ ODPOWIEDNIEJ UMOWY.
WSPÓLNY BILET umożliwiłby dojazd do Łodzi już za 56 zł (!) miesięcznie (bilet trasowany) lub za 88 zł (bilet na wszystkie linie).
Poza tym, wystarczy podstawowa znajomość praw rynku, i można być prawie pewnym, że brak tramwaju, czyli brak stabilnej konkurencji,
będzie zachętą do PODNIESIENIA CEN BILETÓW NA BUSY I AUTOBUSY.
"Pytania są w dwa, jedno na teraz: Czy tramwaj ma jeździć od października po Pabianicach? Drugie: Jaki to ma być tramwaj, na jakich zasadach?"
Łukasz, mają być jeszcze rozmowy.
Dychto chce wmówić, że autobus jest cudowny, bo chce się pozbyć niewygodnych pytań o ŁTR. Wiadomo, jeśli tramwaj jest, to również są pytania: kiedy ŁTR.
To co robi prezydent Dychto jest bardzo czytelne. Traktuje swoich mieszkańców jak idiotów, którzy wierzą w bajki.
Tymczasem życie jest brutalne, o czym przekonały się miasta, w których tramwaje już nie jeżdżą.
komentarz dodano: 2009-08-23 22:03:25
komentarz dodano: 2009-08-23 20:21:38
komentarz dodano: 2009-08-23 19:48:45
z resztą przeczytajcie sobie całość
komentarz dodano: 2009-08-23 19:47:47
tekst z nieoficjalnej strony MZK Pabianice.
A ktoś pomyślał o tym jakie korki będą jak autobusy będą zatrzymywać się w ksawerowie?! Jak jeździła Z-tka i zatrzymywała się na przystanku to kierowcy omijali ją na podwójnej ciągłej,przed pasami i skrzyżowaniem :/
komentarz dodano: 2009-08-23 19:46:08
Za komuny i w latach 90-ych większośc ludzi w miastach byla zmuszona jeździć komunikacja miejską. W autobusach i tramwajach był ścisk. Przez 20 ostatnich lat, każdy miał ambicję kupic sobie samochód, nawet byle jaki, żeby się uwolnic od kaprysów tych różnych empeków. Żeby dojechac do pracy, przewieźć marchewkę z działki i podrzucić teściową na cmentarz :D. Każde miasto ma pewnie swoją historię komunikacji publicznych, ale wg moich obserwacji ścisk się skończył (za wyjątkiem godzin porannych dojazdu do szkół). Czasami jeżdżę w Pabianicach, Łodzi czy Warszawie komunikacją miejską i wg mnie teraz jest to komunikacja dla uczniów i emerytów. Reszta gardzi autobusami i tramwajami. I za chwilę w każdej rodzinie będą dwa samochody: duży rodzinny i mniejszy dla żony a za 20 lat trzeci dla dziecka, niech samo się wozi. Na samochód da się uciułać. I co? Wiadmomo co. Można sobie stawiac łatwe cele a można i trudne. Najłatwiej - wprowadzić opłaty za parkowanie w centrum, mandaty za parkowanie na trawnikach. Jednym słowem: pałą po łbie. A może trudniej: przekonać ludzi do poruszania sie po mieście komunikacja miejską. Ja zawsze wsiądę na Bugaju w czysty, cichy, bezpieczny i punktualny tramwaj, który dowiezie mnie do centrum Pabianic albo do centrum Łodzi. Zostawię samochód pod blokiem, wezmę gazetke albo książkę, kawałek podejdę, bo już teraz i tak nie jest możliwe zaparkowanie blisko celu a będzie jeszcze gorzej. Taka jest moja wizja przyszłości. Tramwaj - tak, samochod i autobus - nie.
komentarz dodano: 2009-08-23 19:21:35
A może spytać się ludzi tak: "czy chcesz jeździć po Pabianicach i do Łodzi CIEPŁYM, CICHYM, SZYBKIM, BEZPIECZNYM, PUNKTUALNYM I TANIM tramwajem czy nie chcesz" ? Postawienie sobie takiego celu, to jest może troche za dużo jak na ambicje i możliwości dzisiejszych władz. Ale po co od razu zaorywać torowiska. Bo brakuje wyobraźni ? Za jakiś czas mogą pojawić się możliwości finansowe (jeszcze parę lat temu ktoś marzył o tym, że będzie kanalizacja tu i tam, że Partyzancka będzie równa jak stół ?). Nie liczcie tego co jest teraz, tylko trzeba trochę pomyśleć jak będzie wyglądać miasto za 20 lat. Może, Panie Prezydencie, skoro opłacało się zwiedzać wiedeńskie szpitale, to dobrze by było zrobić wycieczkę do miasta na Zachód od Odry w sytuacji takiej jak Pabianice i tam zadać pytania. A nie kobitom na ulicy.
komentarz dodano: 2009-08-23 17:13:52
komentarz dodano: 2009-08-23 16:14:55
komentarz dodano: 2009-08-23 15:58:12
komentarz dodano: 2009-08-23 14:02:21
komentarz dodano: 2009-08-23 13:56:09
komentarz dodano: 2009-08-23 00:15:19
komentarz dodano: 2009-08-23 00:09:52
komentarz dodano: 2009-08-22 22:38:26
komentarz dodano: 2009-08-22 22:33:05
komentarz dodano: 2009-08-22 14:48:33
komentarz dodano: 2009-08-22 12:12:51
komentarz dodano: 2009-08-22 11:08:18
komentarz dodano: 2009-08-22 10:37:34
komentarz dodano: 2009-08-22 10:32:56
komentarz dodano: 2009-08-22 08:48:47
komentarz dodano: 2009-08-22 08:21:43
komentarz dodano: 2009-08-21 23:14:00
"po drugie tramwaje są tak stare, że strach tym jechać"
Tak, akurat tramwaj należy do najbezpieczniejszych środków transportu
dla pasażerów jadących wewnątrz. Nawet ten zwykły łódzki.
W Łodzi w wypadkach tramwajowych jest jedna ofiara śmiertelna na 1,7 MLN km przejechanych przez tramwaje.
Z czego ponad 80% to... piesi wpadający pod tramwaj.
Ile jest km torów tramwajowych w aglomeracji, i ile z tego przypada na Pabianice - mały procent.
Pasażerom tramwajów wypadek śmiertelny praktycznie nie grozi.
"nie ma obawy, że podczas wysiadania/wsiadania ktoś potrąci pasażera"
Zbudujmy wąskie wysepki przystankowe i po problemie.
Zresztą to wina kierowców lub nieuważnych pasażerów,
a nie środka transportu o nazwie tramwaj.
"po czwarte wibracje i hałas niszczą zabytkowe kamienice"
Bardziej niszczą je wibracje i drgania od przejeżdżających ciężarówek.
Hałas - nie przesadzaj. Siedziałem ostatnio w budynku obok linii tramwajowej i bardziej uciążliwe było nieustanne ryk samochodów niż przejazdy tramwaju raz na jakiś czas.
"po piąte to bilet kosztuje 2,40 ale tylko do Ksawerowa."
To żaden arguement. To tylko kwestia organizacyjna. A nie wada tramwaju.
A wiesz przez kogo bilet kosztuje 2,40 i tylko do Ksawerowa?
Przez władze Pabianic.
Mógłbyś mieć wspólny bilet czasowy z Łodzią na tramwaj i dojechałbyć
za 3,60 do centrum Łodzi, za 2,40 do Ksawerowa, a w Pabianicach za 1,70.
Ale władze miasta nie chcą.
Smile:
"skoro mamy pksy do Łodzi oraz prywatne busy. Jak by nie patrzeć, wolałabym jedno a porządne rozwiązanie, niż dwa "po łebkach""
Zgierz ma 4 porządne rozwiązania.
Linie tramwajowe 16 i 46 oraz autobusowe 6 i 51.
To, że do Pabianic jeżdżą busy i PKS-y to świadczy tylko o tym, że kolejne władze miasta, w tym również obecne, mają problem transportu do Łodzi
w głębokim poważaniu. Coś takiego jak zupełnie prywatne busy pomiędzy miastem 70 a 700 tysięcznymi w cywilizowanym kraju nie powinno istnieć
i wynika ze słabości komunikacji miejskiej oraz organizacyjnej miasta.
komentarz dodano: 2009-08-21 22:51:48
komentarz dodano: 2009-08-21 18:19:55
komentarz dodano: 2009-08-21 17:53:21
Jestem za wycofaniem
komentarz dodano: 2009-08-21 16:25:57
komentarz dodano: 2009-08-21 16:06:09
Jeżeli rozmowy z MPK się nie kleją to może z MKT się uda…
A jeżeli chodzi o miejsce na dodatkowe pasy ruchu do Łodzi, to da się je zrobić tylko po co?
Po wybudowaniu S14 i połączeniu jej z rondem przy Ikei (estakada), tranzyt na zachód pójdzie tą nową drogą i obecna droga do Pabianic będzie lokalną drogą. Ciekawe tylko ile lat będziemy czekali na S14……
Jechałem niedawno przez taką wieś gdzie był podobny układ jak w Ksawerowie.
Dwa pasy, pobocze (odcinkami chodnik) potem rów i dalej ogrodzenia posesji.
Rów zasypano (układając drenaż/kanalizację) chodniki przesunięto pod samo ogrodzenie posesji i w zwolnione miejsce utworzono po dwa pasy w każdym kierunku.
W Ksawerowie np. na skrzyżowaniu ze światłami mamy trzy pasy (dwa do jazdy na wprost, jeden do lewoskrętów) + dwa tory, więc czwarty pas na miejscu torowiska z powodzeniem się zmieści. Na następnym skrzyżowaniu jest podobnie.
Miejsce na trzeci pas dla lewoskrętów uzyskano przez przesuniecie chodnika w kierunku ogrodzeń posesji. Ogrodzenia posesji też kilka lat temu cofnięto w celu wygospodarowania miejsca na drugi tor. Rów czeka na meliorację i zasypanie. Więc nie opowiadajcie, że nie ma miejsca, skrajnia etc….
Jednak ja jestem zwolennikiem tramwaju, ale po nowych torach. Cały czas dwóch nowych torach. Bo mijanki burzą cały rozkład i tamują ruch.
komentarz dodano: 2009-08-21 14:22:04
Zadać należy też pytanie Panu Prezydentowi ile wogóle pozyskał środków finansowych z UE w trakcie swojej prezydentury.Pewnie że da się bo jak mi wiadomo to do chwili obecnej wykorzystaliśmy może 1% ale jako Polska!!!! Zagospodarowanie terenów rekreacyjnych w naszym mieście wogóle nie istnieje. Za parę lat to my będziemy jako skansen i może o to chodzi aby nas odwiedzano jako muzeum europy. :)
komentarz dodano: 2009-08-21 14:20:25
Nie da się poszerzyć drogi do Łodzi - brak miejsca!
Poza tym.. dopiero co kończą ją w całości remontować, a Wy tu juz remonty i przeróbki planujecie.
Gdybyśmy mieli wyremontowane torowisko i PESSA by po nim jeździła to żaden autobus nie miał by szans (szczególnie w godzinach szczytu). Ponadto gdyby doszło do tego, że w naszym mieście jeździłby piękny ŁTR to myślę, że jeździło by nim znacznie więcej osób niż obecnym zdezelowanym tramwajem.
Tylko trzeba zainwestować... no i zamiast piłowania paznokci w pracy trzeba byłoby napisać odpowiednie wnioski o dofinansowanie z UE. "Tylko jak to zróbić... ;( Przecież my nie potrafimy..."
komentarz dodano: 2009-08-21 13:54:47
Co do tramwaju regionalnego to na dniach władze Zgierza otrzymały decyzję środowiskową pozwalającą na modernizację linii tramwajowej (widać da się).
Prócz kanalizacji, która notabene w XXIw chyba powinna być standardem nie istnieją żadne konkretne projekty dofinansowane z EU mające na celu budowę bardziej przyjaznego dla mieszkańców miasta (patrz np: zagospodarowanie bulwarów i okolic zamku; Lewityn).
Ewidentnie widać, że nie wykorzystujemy szansy jaką daje nam obecny rozwój gospodarczy regionu. Za parę lat Pabianice staną się juz zupełnie wyjałowioną pustynią stanowiącą jedynie sypialnię dla Łodzi...
komentarz dodano: 2009-08-21 13:51:31
komentarz dodano: 2009-08-21 13:18:28
To czy jest to realne może nam odpowiedzieć tylko dokładny pomiar i znajomość przepisów budowlanych dot. szerokości drogi z poboczami itd..
Ja mam tylko taki pomysł.
komentarz dodano: 2009-08-21 09:04:06
komentarz dodano: 2009-08-21 08:45:05
Torowisko miejscami ma tam 1 m szerokości + skrajnia, a jeden pas ruchu to 3,5 metra. A ty chcesz wcisnąć dwa?
komentarz dodano: 2009-08-21 00:39:39
komentarz dodano: 2009-08-21 00:34:08
Jeżeli nie da rady - wolę, żeby tory zniknęły, a w zamian doprowadzić zamkową do stanu 2 lub 4 pasy ruchu + wygodny parking ew. zatoczki autobusów.
Na trasie do łodzi albo 4 pasy ruchu dla samochodów + autobusy, albo w miejscu torowiska: 1 pas z mijankami, lub 2 pasy oddzielne dla autobusów (niezależne od ruchu samochodów) gdzie w razie czego może pojechać straż pożarna lub karetka.
Tak jest we Wrocławiu np. po środku, między 2 pasami dla samochodów jeżdżą sobie autobusy/tramwaje swoimi oddzielnymi pasami.
Generalnie NAJPROŚCIEJ! Zamienić torowisko na 2 dodatkowe pasy ruchu (mały skręt-łódź)
W mieście - czyli Zamkowa - wywalić torowisko, uporządkować ten nie lada burdel z oznakowaniem superszerokiego pasa ruchu na Zamkowej i Warszawskiej (burdel, którego nie spotkałem w żadnym innym do tej pory mieście) Tu nikt nie wie jak jechać. Ludzie jadą środkiem i wg. przepisów nie wolno wyprzedzać z prawej strony - bo 1 pas ruchu!! I tak wyprzedzamy z prawej!! - ja też, bo wymiękam... Policja jest nawet bezradna. Bo jak karać tych kierowców, skoro na szerokości 3 pasów ruchu jeden klient jedzie środkiem i nie można go wyprzedzić. Tu nie ma zasady, że jedziemy blisko prawej krawędzi!!!! nie da się tego egzekwować!!
Nie wiem. albo 4 pasy ruchu i wysepki dla pieszych + parkingi po ukosie dla samochodów - miejsca jest dużo. Może ktoś to sensownie zaprojektuje??
Droga dla miasta, dla ludzi, bezpieczna, a nie dla tramwaju!!!!!!
komentarz dodano: 2009-08-21 00:19:56
komentarz dodano: 2009-08-21 00:06:03
komentarz dodano: 2009-08-20 22:41:21
komentarz dodano: 2009-08-20 22:36:01
Dodać jednak pragnę,że tak niedawno bo w czasie wyborów do europarlamentu Dychto popierał kandydata Bugajskiego,który to obiecywał złote góry dla Pabianic no i oczywiście tramwaj gdzie sam podróżował zabytkowym modelem po Pabianicach.Pan Prezydent ma chyba już amnezje i tego nie pamieta.Likwidacja tramwaju spowoduje oczywiście dodatkowe zyski dla rady nadzorczej MZK gdzie rządzi tam PO i Prawica Razem i to chyba o to chodzi.Należny jednak pamiętać że w czasie korków tramwajem przejedzie się szybciej no i bilet jest tańszy.Pamiętać należy też o tym że w IKEI jest prawdopodobieństwo że znajdzie pracę wielu Pabianiczan i będzie to tani i szybki transport. Nie wspomnę że jest on ekologiczny. Jeżeli już w tym temacie się wypowiadam to pytam czy tak trudno pozyskać pieniądze z funduszu Unii Europejskiej?. Widzę że chyba tak bo trzeba napisać wnioski i całą stertę wiarygodnych dokumentów których to nasi pracownicy Urzędu chyba nie potrafią robić mimo stworzonego specjalnego wydziału do tego celu. Śmieszy mnie wypowiedź cyt." cztery szyny nasze i te 2 druty ..." Panie Prezydencie to kup Pan tramwaj jak mamy drutu i szyny a nie dawaj zarabiać innym.Ci co chcą korzystają z transportu samochodowego a ci którym po drodze to z tramwajowego.Proszę tego nie zmieniać.
komentarz dodano: 2009-08-20 22:27:35
komentarz dodano: 2009-08-20 22:21:04
komentarz dodano: 2009-08-20 22:19:50
A kto ci powiedział że będzie autobus ??
A miasto zostało niszczone przez kilka lat wstecz ??
Tramwaj może zostać ale te 45 tyś na miesiąc to chyba że dużo.
PS a te linie autobusowe prywatne to maja jakieś dopłaty czy nie !!! :) a im się opłaca.
komentarz dodano: 2009-08-20 21:43:33
A do Łodzi i po Pabianicach niech wozy konne nas wożą.
NIE DAJCIE SIĘ OMAMIĆ PREZYDENTOWI!
Autobus MZK i tak będzie! Tylko tego Dychto nie mówi przed kamerą czy prasie.
Niezależnie od tego czy tramwaj zostanie czy nie
autobus będzie!
Wybór jest tak naprawdę taki, tylko Dychto zgrabnie to przemilcza:
- albo linia tramwajowa + 2 autobusowe Szpital/Bugaj - Łódź
- albo tylko 1 linia autobusowa Dw.PKP - Łódź.
Dychto chce oszczędzić na mieszkańcach pod pozorem zrobienia im lepiej
w dodatku robiąc gorzej.
Nie dajcie się omamić.
Żałuje 45 tys. miesięcznie na bilety ulgowe? Wszystkie miasta w Polsce posiadające komunikację miejską dopłacają do ulg.
Polskie miasta zainwestują w tramwaje w najbliższym czasie miliardy złotych, a tutaj mamy się cieszyć z 10m nowego chodnika?
Zgierz ma 2 linie tramwajowe i 2 autobusowe z normalnymi biletami miesięcznymi. Dopłaca co tego spore pieniądze, i nikt nie mówi, że
ich nie stać, a miasto mniejsze i nieco biedniejsze.
Na litość, obudźcie się i zobaczcie co się tu dzieje
zanim wszystko się zniszczy!
Lepiej jest mieć trzy linie komunikacyjne, które będą tworzyć dobrą ofertę, niż jedną bylejaką.
Polityka prezydenta opiera się na całkowitym braku współpracy z sąsiadami.
Tylko nasze, my, my, my, nasze. O wszyscy inni źli. To jest chore.
Kto dalej zajdzie? Ten jest sam skonfliktowany ze wszystkimi, czy ten, co potrafi porozumiewać się z innymi ?
Do mieszkańców zwraca się per "Idźta do cholery",
czy "Idź stąd" - i to do kobiety i to na oczach całej Polski.
Z jakiego powodu ? Bo ktoś daje mu niewygodne argumenty.
Wybierzcie sami.
Inaczej będziemy świadkami stopniowego upadku tego miasta.
komentarz dodano: 2009-08-20 20:57:28