Reklamę suplementu diety na odchudzanie wyemitowano na kanale dziecięcym. Matka ośmiolatki, która zażyczyła sobie takie tabletki, jest oburzona.

Gazeta Wyborcza pisze:

Reklamę emitowano m in. w stacji... Nickelodeon, przeznaczonej dla dzieci i młodzieży. Efekt? - Moja córka na drugi dzień po rozmowie z koleżankami z klasy stwierdziła, że wszystkie poproszą swoich rodziców o te tabletki, bo doszły do wniosku, że pora zacząć się odchudzać - napisała w skardze do Komisji Etyki Reklamy matka ośmioletniej dziewczynki.

Producent? „Już sama nazwa produktu, tj. Linea 20+, określa kategorię wiekową konsumentów, dla których jest on przeznaczony. Tym samym zarzuty, o których mowa powyżej, są chybione”. I tłumaczy, że typowe dla dzieci jest to, że chcą posiadać rzeczy, które są reklamowane. Do takich deklaracji dzieci należy mieć dystans i podchodzić z rezerwą - bronił się przed Komisją koncern farmaceutyczny Aflofarm Farmacja Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Pabianicach.


http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,15469978,Przebrani_za_lekarzy_wciskaja__leki_bajery___Osmiolatki.html#ixzz2tlhCv5Ni