Od 1 do 29 lutego można złożyć zgłoszenie dziecka zamieszkałego w obwodzie szkoły lub wniosek o przyjęcie dziecka spoza obwodu do szkoły podstawowej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.

Dzieci spoza rejonu i miasta zostaną przyjęte wyłącznie w przypadku posiadania przez szkołę wolnych miejsc.

Nabór do przedszkoli rozpocznie się pod koniec lutego. Rodzice dzieci, które już chodzą do przedszkoli, będą mogli złożyć deklaracje o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego w dniach od 19 do 22 lutego. Po weryfikacji deklaracji zostanie ustalona liczba wolnych miejsc. Od 26 lutego do 15 marca będzie można składać wnioski elektroniczne, wskazując maksymalnie trzy wybrane przedszkola.

Listy dzieci zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do szkół zostaną podane do publicznej wiadomości 15 marca, do przedszkoli - 20 marca. Należy pamiętać, że po ogłoszeniu list dzieci zakwalifikowanych, konieczne będzie potwierdzenie woli przyjęcia dziecka za pomocą systemu elektronicznego: do 20 marca dla szkół, do 25 marca dla przedszkoli. Brak potwierdzenia woli w wymienionych terminach będzie jednoznaczny z rezygnacją.

22 marca zostaną podane do publicznej wiadomości listy dzieci przyjętych i nieprzyjętych do szkół podstawowych, 8 kwietnia do przedszkoli.

Szczegółowe informacje dotyczące rekrutacji znajdują się na stronie Urzędu Miejskiego um.pabianice.pl w zakładce Oświata.