6 i pół metra nad ziemią będzie wystawał wiadukt nad drogą krajową nr 14 między Chechłem a Dobroniem – obok stacji benzynowej Shell. Tam będzie się kończyła droga ekspresowa S 14.

- Droga będzie o dwa i pół metra wyżej – wyjaśnia Patrycjusz Dłubak, dyrektor do spraw mostów z Mostmar. - Będą też dwa zjazdy i dwa wjazdy.

Firma z południa Polski buduje wiadukty i mosty nad torami kolejowymi, Dobrzynką i innymi drogami.

- W Wymysłowie Francuskim w lesie zbudujemy szeroki na 20 metrów most dla zwierząt. Jest zaprojektowany przez ekologów w ten sposób, by drapieżniki nie atakowały na nim innych zwierząt.
Ta obwodnica Pabianic ma łączną długość 15 km i 200 metrów. Zaczyna się na rondzie przed centrum handlowym IKEA w Łodzi. Roboty ruszyły pełną parą na kilku odcinkach.
- Pójdziemy górą przy IKEA, a potem dołem miniemy Ksawerów. Z Rypułtowicką spotkamy się na odcinku łódzkim – wyjaśnia dyrektor Dłubak. - Oczywiście będą zjazdy i wjazdy, by płynnie połączyć ruch na drogach krzyżujących się.
Po drodze muszą zbudować most na Dobrzynce i wiadukt nad torami w polach nieopodal Szynkielewa. Najpierw wycięli tutaj kawał lasu, a teraz zakończyła się budowa małego asfaltowego objazdu. Drogowcy mogą już rozkopać drogę z Pabianic do Górki Pabianickiej.
Następne zjazdy z S 14 bis będą na przecięciu drogi 710 prowadzącej do Konstantynowa i Lutomierska. Tutaj też są planowane poważne przebudowy. Czekają nas zjazdy i wjazdy. Droga musi jeszcze minąć Piątkowisko, Wymysłów Francuski i Wincentów. Potem w Dobroniu z nasypu wiaduktem przejdzie nad torami kolejowymi i drogą krajową nr 14.

- Tutaj zaczęliśmy roboty i tutaj zakończymy je jako ostatnie – przyznaje dyrektor. - Jedno jest pewne, że musimy wszystko skończyć w ciągu roku.

S 14 będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku – każdy szeroki na 3,75 metra i pasy awaryjne o szerokości 2,5 metra.

- Obie drogi będą mogły przenosić najcięższy ruch, przystosowane są bowiem do obciążenia 11,5 tony na oś pojazdu – wyjaśnia Maciej Zalewski, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Aby nowa inwestycja mogła sprawnie funkcjonować, konieczne jest wybudowanie trzech węzłów drogowych: „Rypułtowice”, „Pabianice” i „Dobroń”. W przyszłości powstanie jeszcze węzeł „Lublinek”.

Budowa "pabianickiego" odcinka kosztuje 513 milionów 691 tysięcy złotych. Gdy dobudują odcinek S 14 od Pabianic do Zgierza, nasza obwodnica stanie się częścią drogi ekspresowej łączącej drogę ekspresową S 8 (w Róży) z autostradą A 2 i DK 1 w okolicach Emilii.